7 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον πελάτη σου!
Είσαι σχεδιαστής ιστοσελίδων και έρχεται ένας πελάτης ο οποίος ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες σου. Είναι ευρέως γνωστό ότι οι πελάτες, κάνουν δεκάδες ερωτήσεις κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης, κάτι που κάποια στιγμή αρχίζει να γίνεται κουραστικό. Τώρα σε ρωτάμε, γιατί δεν κάνεις και εσύ το ίδιο πράγμα;
Η σχέση επιχείρησης – πελάτη είναι αμφίδρομη! Ο σκοπός των ερωτήσεων ενός πελάτη είναι να καθορίσει εάν αν ικανοποιείς τις απαιτήσεις του. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να συντάξεις και εσύ ένα ερωτηματολόγιο για να προσδιορίσεις εάν ένας συγκεκριμένος πελάτης σου ταιριάζει.
Υπάρχουν αμέτρητες ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στους πελάτες σου πριν προβείς σε μια συνεργασία. Παρακάτω σου αναφέρουμε τις πιο σημαντικές ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις το έργο σου όπως πρέπει!
#1 Γιατί πρέπει να επανασχεδιάσετε τον ιστότοπό σας;
Ο προσδιορισμός των αναγκών του πελάτη σου είναι ένα από τα πρώτα βήματα όταν πρόκειται για τη διαδικασία σχεδίασης ιστοσελίδων. Εάν έχει ήδη ιστότοπο, πρέπει να γνωρίζεις τι τον ενοχλεί με τον υπάρχοντα σχεδιασμό.
#2 Ποιους επιχειρηματικούς στόχους δεν επιτυγχάνει ο τρέχων ιστότοπός σας;
Σχεδόν κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης γνωρίζει ότι χρειάζεται μια παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά δε σκέφτεται πραγματικά τι θέλει να πετύχει με τον ιστότοπό του. Ρώτησέ τον ποιες ανάγκες απέτυχε να καλύψει η τρέχουσα έκδοση, είναι η χαμηλή μετατροπή, αποτυγχάνει να κρατήσει την προσοχή των επισκεπτών ή είναι δύσκολη η ενημέρωση;
Όσο πιο συγκεκριμένος είναι για τα ελαττώματα, τόσο καλύτερη δουλειά θα κάνεις.
#3 Τι είδους ιστότοπο χρειάζεται η επωνυμία σας;
Αυτό είναι επίσης ένα από τα σημαντικά ερωτήματα που πρέπει να κάνεις όταν σχεδιάζεις έναν ιστότοπο. Θέλει να ξεκινήσει μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου ή ένα forum; Είναι μια διαδικτυακή δημοσίευση που απαιτεί συνδρομή ή ο πελάτης σου απαιτεί έναν απλό ιστότοπο με μόνο τεχνικές λεπτομέρειες, όπως φόρμα επικοινωνίας και διεύθυνση; Αφού προσδιορίσεις αυτές τις διαφορές, μπορείς να προσδιορίσετε με ακρίβεια τον τύπο ιστότοπου που απαιτεί ο πελάτης σου.
#4 Πώς αξιολογείτε την επιτυχία;
Εάν θέλεις να καθορίσεις την επιτυχία ενός νέου ιστότοπου, ξεκίνα με βραχυπρόθεσμους και στη συνέχεια προχώρησε σε μακροπρόθεσμους στόχους. Ρώτησε τον πελάτη σου τι σημαίνει επιτυχία γι’ αυτόν· θέλει να επιτύχει υψηλή συνδρομή, πωλήσεις ή επισκεψιμότητα.
#5 Τι χαρακτηριστικά θέλετε να απεικονίζει ο ιστότοπός σας;
Αυτή είναι μια από τις ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις πριν σχεδιάσεις έναν ιστότοπο και θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια πιο αποτελεσματική σελίδα η οποία θα λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο για τον πελάτη σου όσο και για τους πελάτες του. Χωρίς την εφαρμογή αυτού του κανόνα, οι επιλογές σχεδίασης είναι ατελείωτες. Επομένως, είναι σημαντικό να μιλήσεις με τον πελάτη σου και να τον ρωτήσεις τι σκοπεύει να κάνει με τον μελλοντικό ιστότοπο για να επιτευχθεί μια καλύτερη αίσθηση, εμφάνιση ή εικόνα.
#6 Έχετε χρονοδιάγραμμα;
Προτού ασχοληθείς με οποιοδήποτε είδος έργου, είναι σημαντικό να ελέγξετε με τον πελάτη σου εάν έχει ορίσει ημερομηνία έναρξης. Εάν έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, θα πρέπει να προγραμματίσετε πόσο χρόνο θα σας πάρει για να φτάσετε εκεί.
#7 Ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές σας;
Αυτή η προκαταρκτική ερώτηση περιλαμβάνει λίγη δέσμευση από την πλευρά σου. Μόλις ο πελάτης ονομάσει τους κύριους ανταγωνιστές του, είναι δική σου δουλειά να ελέγξεις την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Πρέπει να αναθεωρήσεις τον σχεδιασμό ιστοσελίδων των ανταγωνιστών, να μάθεις περισσότερα για την αγορά και να αξιολογήσεις τη συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, ο στόχος σου δεν είναι να αντιγράψεις όσα έχουν γίνει πριν, αλλά να μάθεις από τις αποτυχίες και τις επιτυχίες τους.