9 Στατιστικά σχετικά με την εγκατάλειψη καλαθιού
Αρχικά, εγκατάλειψη καλαθιού (cart abandonment) είναι όταν ένας χρήστης πρόσθετει προϊόντα στο καλάθι του αλλά εγκαταλείπει την ιστοσελίδα πριν προβεί σε συναλλαγή. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Η εγκατάλειψη καλαθιού μπορεί να φανερώσει “αδυναμίες” στην ιστοσελίδα σου, οι οποίες δεν ήταν φανερές εξ αρχής όπως:
- ο πελάτης δυσκολεύτηκε με τις επιλεγμένες μεθόδους πληρωμής.
- ο πελάτης δε κατάφερε να φτάσει στο ταμείο εύκολα, άρα αναθεώρησε και τις υπηρεσίες.
- ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας δεν ήταν user-friendly.
Παρόλα αυτά, η εγκατάλειψη του καλαθιού δεν φανερώνει αποκλειστικά αδυναμία του ιστότοπου. Πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι προσωπικοί παράγοντες του πελάτη, όπως η ύπαρξη προσωπικών, τεχνικών ή οικονομικών θεμάτων.
Πάμε να δούμε 9 στατιστικά που αφορούν την εγκατάλειψη καλαθιού:
- Ο μέσος όρος εγκατάλειψης καλαθιού σε όλους τους κλάδους ανέρχεται στο 69,57%.
- Οι χρήστες κινητών έχουν μεγαλύτερο ποσοστό εγκατάλειψης το οποίο ανέρχεται στα 85,65%.
- Κάθε χρόνο χάνονται έσοδα 18 δις δολαρίων λόγω της εγκατάλειψης καλαθιού.
- Η βελτιστοποίηση στη αγοραστική διαδικασία μπορεί να επιφέρει αύξηση κατά 35,62% στα έσοδα.
- Οι “έξτρα” χρεώσεις αποτελούν Νο.1 αιτία εγκατάλειψης του καλαθιού.
- Η απαραίτητη δημιουργία λογαριασμού αποτελεί σημαντική αιτία εγκατάλειψης.
- 57% των καταναλωτών εγκαταλείπουν το καλάθι τους αν οι ταχύτητες των σελίδων υπερβαίνουν τα 3 δευτερόλεπτα.
- 46% των καταναλωτών εγκαταλείπουν το καλάθι τους εξαιτίας μιας δυσλειτουργίας ενός εκπτωτικού κωδικού.