Blog vs Vlog vs Podcast
Τα ιστολόγια ή κοινώς blog, τα vlog και τα podcast είναι όλα εξαιρετικά μέσα για τη δημιουργία περιεχομένου και το καθένα έχει μοναδικά χαρακτηριστικά που μπορείς να εκμεταλλευτείς. Πρέπει να επιλέξεις το σωστό μέσο με βάση τον τύπο περιεχομένου που θέλεις να δημιουργήσεις, το κοινό σου και το προσωπικό σου στυλ.
Οι συνεπείς ενημερώσεις είναι σημαντικές εάν θέλεις να παραμείνεις ενεργός στο διαδίκτυο και το blogging είναι ο πιο βολικός τρόπος για να τροποποιήσεις και να αναθεωρήσεις αυτά που δημοσιεύεις. Ωστόσο, για τη μεταφόρτωση περιεχομένου που απαιτεί οπτικά βοηθήματα, το vlogging μπορεί να είναι μια πιο αποτελεσματική επιλογή. Το podcasting παρέχει μια καθηλωτική και συναρπαστική εμπειρία για τα άτομα που προτιμούν να ακούν το περιεχόμενο που ακολουθούν.
Έχοντας αυτό υπόψη, μπορούμε να πούμε ότι η βασική διαφορά μεταξύ blog, vlog και podcast έγκειται στη μορφή και τη μέθοδο παράδοσης του περιεχομένου.
Τύποι περιεχομένου
Και τα τρία μέσα είναι διαφορετικά σε μορφή, αλλά μοιράζονται έναν κοινό στόχο -να μοιράζονται πληροφορίες και ιστορίες.
- Τα blog αφορούν γραπτό περιεχόμενο που κυμαίνεται από καταχωρήσεις προσωπικών ημερολογίων έως άρθρα ειδήσεων, κείμενα με οδηγίες και ακαδημαϊκές εργασίες.
- Τα vlog, από την άλλη, είναι κομμάτια περιεχομένου που βασίζονται σε βίντεο και μπορούν να περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από βίντεο ταξιδιών μέχρι βίντεο μαγειρικής, μόδας και ομορφιάς.
- Τα podcast είναι ηχογραφήσεις που συνήθως εστιάζουν σε ένα συγκεκριμένο θέμα, όπως αθλήματα, ψυχαγωγία, ειδήσεις ή τεχνολογία.
Διαφορετικό κοινό
Κάθε μέσο έχει το δικό του κοινό, αλλά δεν είναι ασυνήθιστο για αυτά τα είδη κοινού να επικαλύπτονται μεταξύ των μεθόδων δημιουργίας περιεχομένου.
- Τα blog προσελκύουν αναγνώστες που απολαμβάνουν γραπτό περιεχόμενο και αναζητούν πληροφορίες ή ψυχαγωγία.
- Τα vlog τείνουν να προσελκύουν τις νεότερες γενιές που απολαμβάνουν οπτικό περιεχόμενο και συχνά χρησιμοποιούνται για σκοπούς ψυχαγωγίας και lifestyle.
- Τα podcast, απευθύνονται σε ένα διαφορετικό κοινό όλων των ηλικιών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προτιμούν να ακούν περιεχόμενο εν κινήσει ή εκείνων που προτιμούν να ακούν περιεχόμενο ενώ εκτελούν άλλες δραστηριότητες.
Μελέτες δείχνουν ότι το 79% των ανθρώπων ακούει podcast ενώ μετακινείται!
Διαφορετική παράδοση
Η παράδοση κάθε μέσου είναι επίσης διαφορετική.
- Τα blog δημοσιεύονται συνήθως σε ιστότοπους ή πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και οποιοσδήποτε έχει σύνδεση στο διαδίκτυο μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτά.
- Τα vlog δημοσιεύονται σε πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο, όπως το YouTube, και οι άνθρωποι μπορούν να τα δουν όποτε θέλουν, με ή χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο, χάρη στην εύχρηστη επιλογή λήψης.
- Τα podcast δημοσιεύονται συνήθως σε πλατφόρμες podcasting, όπως το Spotify, το Apple Podcasts και το SoundCloud και οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση και να τα κατεβάζουν σε συσκευές για ακρόαση εκτός σύνδεσης.
Κοινό στόχος
- Τα blog είναι ιδανικά για περιεχόμενο μεγάλης διάρκειας και σε βάθος ανάλυση ενός θέματος. Επιτρέπουν στους συγγραφείς να εκφράσουν τις ιδέες τους με δομημένο τρόπο και χρησιμοποιούν γραφικά, όπως infographics, εικόνες και βίντεο για να βελτιώσουν τη γραφή τους.
- Τα vlog επιτρέπουν στους δημιουργούς να εκφράσουν την προσωπικότητά τους και να δημιουργήσουν μια σύνδεση με το κοινό μέσω της χρήσης της φωνής, των εκφράσεων του προσώπου και των χειρονομιών τους.
- Τα podcast είναι τέλεια για αφήγηση και συζήτηση, επιτρέποντας στο κοινό να συνδεθεί με τη φωνή και την προσωπικότητα του οικοδεσπότη/αφηγητή.
Ανεξάρτητα από το ποιο μέσο θα επιλέξεις, να θυμάσαι ότι στόχος σου είναι να δημιουργήσεις πολύτιμο περιεχόμενο που ενημερώνει, ψυχαγωγεί και προσελκύει το κοινό σου. Από εκεί και πέρα, η επιλογή του blog, του vlog ή του podcast εξαρτάται από τους στόχους, το κοινό και τις δυνατότητές σου. Ξεκίνα σήμερα κιόλας με τη δημιουργία περιεχομένου σου!