Διεπαφή Χρήστη: 7 σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να γνωρίζεις
Η καλή διεπαφή χρήστη σε μια ιστοσελίδα, σε μια εφαρμογή, είναι ένα θέμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στις μέρες μας. Δεδομένης της ακμάζουσας τεχνολογικής εξέλιξης και της επιρροής σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας, είναι σίγουρο πως η διεπαφή χρήστη με το καιρό θα γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική.
Μέρα με τη μέρα όλοι οι άνθρωποι εξοικειώνονται ακόμη περισσότερο με την χρήση τεχνολογικών εργαλείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι να αναμένουν καλύτερες εμπειρίες χρήστη καθημερινά. Τι είναι όμως αυτό που κάνει ένα περιβάλλον ποιοτικό για τον χρήστη;
- Απλότητα:
Οι ποιοτικές διεπαφές χρήστη τείνουν να είναι σχεδόν αόρατες. Δεν αποτελούνται από φανταχτερά στολίδια ή περιττά στοιχεία. Διατηρούν τα απαραίτητα στοιχεία απλά και συνοπτικά. - Σαφήνεια:
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά κάθε διεπαφής χρήστη είναι η σαφήνεια. Λάβετε υπόψη ότι η διεπαφή χρήστη σας υπάρχει αποκλειστικά για να διευκολύνει την αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημά σας. Αυτό απαιτεί σαφή επικοινωνία με τους χρήστες. Οι χρήστες θα απογοητευτούν και θα εγκαταλείψουν την εμπειρία εάν δεν μπορούν εύκολα να καταλάβουν πώς να χρησιμοποιήσουν τη διεπαφή σας. - Συνέπεια:
Χρειάζεται να διατηρήσετε συνεπή, τη διεπαφή χρήστη σας, σε όλη τη διάρκεια της εμπειρίας. Οι συνεπείς διεπαφές επιτρέπουν στους χρήστες σας να βασίζονται σε αυτές και να αναπτύσσουν μοτίβα χρήσης που θα βελτιώσουν την εμπειρία τους. Οι χρήστες θέλουν συνέπεια και θα πρέπει να τους δώσετε την ευκαιρία να αποδειχθούν ότι έχουν δίκιο όταν βασίζονται σε εσάς. - Οικειότητα:
Η δημιουργία μιας διεπαφής οικείας για τους χρήστες είναι ένας από τους στόχους του σχεδιασμού UX. Εάν η διεπαφή σας είναι οικεία τότε οι χρήστες θα καταλάβουν όσα θέλετε να τους περάσετε χωρίς να προσπαθήσουν. - Οπτική Ιεραρχία:
Σκοπός μιας καλής και ποιοτικής διεπαφής χρήστη είναι να περνάει τα σημαντικά μηνύματα στο χρήστη εύκολα. Όταν προσπαθείτε να κάνετε τα πάντα να φαίνονται σημαντικά, καταλήγετε με υπερφόρτωση πληροφοριών και χαμηλότερη ποιότητα εμπειρίας χρήστη. - Αποτελεσματικότητα:
Ένα ποιοτικό περιβάλλον χρήστη δίνει την δυνατότητα στους χρήστες να πλοηγούνται στα συστήματα εύκολα και γρήγορα. - Ανταπόκριση:
Για να έχει μια καλή εμπειρία μετά την πλοήγηση στο σύστημα πρέπει η πλοήγηση να είναι ταχύτατη. Να θυμάστε, οι περισσότεροι χρήστες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα εάν κάνει να ανοίξει παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα. Γι’ αυτό εξασφάλισε υψηλές ταχύτητες για την ιστοσελίδα ή/και την εφαρμογή σου.