Εσύ μπορείς να εντοπίσεις το κοινό-στόχο σου;
Δεν είναι άγνωστο μεταξύ των επιχειρηματιών ότι με το να γνωρίζεις τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των πελατών της επιχείρησής σου, μπορείς να εστιάσεις καλύτερα σε αυτό το κοινό. Μπορείς, ακόμη, να έρθεις κοντά και με νέους εν δυνάμει πελάτες σε διάφορα “μέρη” και πλατφόρμες όπου συναντώνται τα ίδια αυτά χαρακτηριστικά.
Αυτή η ομάδα ανθρώπων είναι γνωστή ως κοινό-στόχος και είναι συχνά το επίκεντρο για κάθε προωθητική ή άλλη ενέργεια marketing. Κατανοώντας κι εσύ την σπουδαιότητα που έχουν τα κοινά-στόχοι, μπορείς να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα στη μείωση του κόστους και τη λήψη αποφάσεων αξιοποιώντας φυσικά αυτά τα δεδομένα, ώστε τελικά να οδηγηθείς σε καλύτερα αποτελέσματα.
Τι είναι, όμως, το κοινό-στόχος;
Το κοινό-στόχος είναι πολύ απλά μια ομάδα πελατών ή ανθρώπων που επιθυμούμε να προσεγγίσουμε και να επηρεάσουμε μέσω των marketing ενεργειών μας. Οι όροι κοινό-στόχος και αγορά-στόχος δεν είναι στην ουσία πανομοιότυποι.
Η αγορά-στόχος είναι μια ευρύτερη ομάδα πελατών που η επιχείρησή σου θέλει να προσφέρει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Το κοινό-στόχος είναι μια μικρότερη υποομάδα αυτής της αγοράς, που μοιράζεται κοινά χαρακτηριστικά, κοινές αξίες και άλλα δημογραφικά στοιχεία.
Για παράδειγμα, “οι επαγγελματίες του ψηφιακού marketing στην ηλικιακή ομάδα των 25-35″ είναι η αγορά-στόχος. Και από αυτούς όσοι ζουν και εργάζονται σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή είναι το κοινό-στόχος.
Πώς μπορείς να δημιουργήσεις το δικό σου κοινό-στόχο;
Το πρώτο βήμα για να οριοθετήσεις αυτό το κοινό είναι αναγνωρίσεις τα επιθυμητά χαρακτηριστικά πελατών σου. Μια επιχείρηση μπορεί να εντοπίσει αυτά τα χαρακτηριστικά χρησιμοποιώντας διάφορους δείκτες. Οι πιο συνηθισμένοι παράγοντες που θα καταδείξουν ένα κοινό-στόχο είναι:
- οι καταναλωτικές ανάγκες, όπως η αναζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα από μερίδα του αγοραστικού κοινού,
- τα κοινά ενδιαφέροντα,
- η ιδιαίτερη κουλτούρα, όπως ο τρόπος διασκέδασης.
Άλλοι τρόποι διαχωρισμού του κοινού είναι η ηλικία, το φύλο και η καταγωγή.
Το πώς θα εστιάσεις στο δικό σου κοινό εξαρτάται από τα στοιχεία που θα αντλήσεις γι’αυτό και φυσικά από τον στόχο της δικής σου καμπάνιας.
Πώς, όμως, θα εντοπίσεις για τη δική σου δραστηριότητα, το κοινό που καταλαμβάνει τη πρώτη θέση;
Πάμε να δούμε μαζί μερικές στρατηγικές για να εντοπίσεις το κοινό σου.
Υπάρχει μια σειρά από δωρεάν εργαλεία που μας βοηθούν να συγκεντρώσουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Αυτά είναι:
1. Τα στατιστικά κοινωνικών δικτύων
Από μόνες τους οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μας παρέχουν διάφορα δημογραφικά ή άλλα στοιχεία για το κοινό που παρακολουθεί την δραστηριότητά μας σε αυτές. Ακριβώς αυτές οι πληροφορίες μπορούν να σε βοηθήσουν να διαμορφώσεις ένα ιδεατό προφίλ πελατών και μια αποτελεσματικότερη για σένα στρατηγική marketing.
2. Τα στατιστικά ιστοσελίδας
Με εργαλεία, όπως το Google Analytics, μπορούμε να έχουμε πληροφορίες αντίστοιχες με αυτές των στατιστικών στα social media. Δημογραφικά χαρακτηριστικά, προτιμήσεις και ενδιαφέροντα του κοινού που επισκέπτεται τον ιστότοπό μας.
3. Οι έρευνες
Οι έρευνες μέσω διαδικτύου μπορούν να έχουν ιδιαίτερη αξία για σένα, καθώς είναι ακόμα μια πηγή πληροφόρησης για τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του κοινού σου.
4. Η online διαφήμιση
Με την βοήθεια των παραπάνω εργαλείων, η online διαφήμιση αποτελεί μια εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο για την ισχυροποίηση και του δικού brand στην αγορά. Πλέον οι πωλήσεις και η διεύρυνση του ενδιαφέροντος γύρω από το brand σου, αποκτούν άλλη δυναμική!
5. Το να πιάσεις τον παλμό
Τα social media δεν είναι απλά ένας χώρος ανάπτυξης στρατηγικών marketing. Μας προσφέρουν δυνατότητες αλληλεπίδρασης με το κοινό μας αλλά και την ευκαιρία να γνωρίσουμε τους πελάτες μας καλύτερα. Μη διστάσεις να “ακούσεις” το κοινό σου.
6. Ο ανταγωνισμός
Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζεις καλά τους ανταγωνιστές σου. Μη χάνεις την ευκαιρία και επισκέψου τις σελίδες τους στα social media (ή τα sites τους). Προσπάθησε να εντοπίσεις τις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν. Ανακάλυψε τα δυνατά και τα αδύναμα στοιχεία τους!
Τελικά, εσύ μπορείς να εντοπίσεις το κοινό-στόχο σου; Μη χάνεις άλλο χρόνο! Εμείς σου δώσαμε μερικά tips, αλλά τώρα είναι στο χέρι σου να ξεχωρίσεις το κοινό-στόχο σου και να εκτοξεύσεις την επιχείρησή σου! 🙂