kaki-kritiki-blog-post

Κακή κριτική: 4+1 τρόποι να την χειριστείς!

Όλοι μας γνωρίζουμε τη σημασία των διαδικτυακών κριτικών. Οι κριτικές πελατών επηρεάζουν τα πραγματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα και τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι δυνητικοί πελάτες για να πατρονάρουν ή να μην πατρονάρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης.
Ακριβώς όπως η επιρροή τους στον πραγματικό κόσμο, οι κριτικές όχι μόνο δίνουν στους ανθρώπους μια καλύτερη ιδέα για την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα ενός συγκεκριμένου προϊόντος, υπηρεσίας ή επιχείρησης – αλλά ταυτόχρονα ενισχύουν μια καλύτερη από μια μέση εμπειρία πελάτη, κάτι που αναζητούν όλοι οι καταναλωτές.
Γι’ αυτό όλες οι επωνυμίες πρέπει να αποδέχονται και να συμμετέχουν σε κριτικές πελατών πάντα – καλές ή κακές. Η απάντηση στα θετικά σχόλια είναι εύκολη υπόθεση. Στα αρνητικά σχόλια, ακριβώς το αντίθετο για πολλούς λόγους.
Διάβασε παρακάτω πέντε τρόπους με τους οποίους θα μπορέσεις να χειριστείς μια κακή κριτική εύκολα και χωρίς κόπο:

1. Απάντησε γρήγορα

Εάν κάποιος είναι αρκετά αναστατωμένος ώστε να αφήσει μια αρνητική κριτική, συνήθως το κάνει πολύ σύντομα μετά την εμφάνιση της αρνητικής του εμπειρίας, άρα κι εσένα η ευκαιρία σου να επανορθώσεις.

2. Απάντησε στοχαστικά

Εκτίμησε μια κακή κριτική όσο θα εκτιμούσες μια καλή. Όλων των ειδών τα σχόλια είναι σημαντικά, κυρίως όμως τα αρνητικά, καθώς φανερώνουν τις αδύναμες πτυχές στην εμπειρία των πελατών με την επιχείρησή σου. Άκου προσεκτικά τι έχουν να πουν οι πελάτες σου και ανέλαβε δράση!

3. Απάντα ειλικρινά

Κανένας δεν είναι τέλειος. Οι περισσότεροι αρνητικοί αναθεωρητές – και οι πελάτες γενικά – προτιμούν μια ειλικρινή απάντηση σε ένα γνήσιο λάθος με την κατανόηση ότι το παράπονό τους αντιμετωπίζεται με δίκαιο και εγκάρδιο τρόπο.

4. Να είσαι ευγενικός

Δεν υπάρχει αμφιβολία: ορισμένες κριτικές μπορούν να ξεφύγουν από τα όρια. Ανεξάρτητα από αυτό, μια επιχείρηση δεν πρέπει ποτέ να υποχωρεί σε αυτό το επίπεδο αντιεπαγγελματισμού. Διατήρησε τη στάση που θα ήθελες να χρησιμοποιήσει αντίστοιχα, ένας υπάλληλος αυτοπροσώπως.

5. Να είσαι ευγνώμων

Όλα τα σχόλια είναι χρήσιμα. Να είσαι ευγνώμων για κάποιον που αφιέρωσε χρόνο για να ασκήσει κριτική, ακόμη κι όταν είναι σκληρή. Εκτίμησε το γεγονός ότι εξακολουθεί να σου προσφέρει την ευκαιρία να μάθεις τα λάθη σου.