Logo VS Branding: Εσύ γνωρίζεις τη διαφορά;
Υπάρχει μια γενική αντίληψη ότι το λογότυπο (logo) και η επωνυμία (brand) είναι το ίδιο πράγμα. Μερικές φορές αυτοί οι δύο όροι χρησιμοποιούνται ακόμη και ως συνώνυμα. Ωστόσο, αν και συνδέονται, είναι πολύ διαφορετικές διαδικασίες. Πάμε να δούμε μαζί και να εξετάσουμε βαθύτερα τους δύο ορισμούς:
Λογότυπο (logo) – Ορισμός
Το λογότυπο είναι ένα εύκολα αναγνωρίσιμο γραφικό σύμβολο που προσδιορίζει μια εταιρεία, ένα εμπορικό προϊόν ή οποιαδήποτε δημόσια ή ιδιωτική οντότητα. Είναι ένας από τους τρόπους για να ξεχωρίσεις μια επωνυμία σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο, γεμάτο γραφικά στοιχεία που προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή καθημερινά. Ένα λογότυπο είναι γενικά ένα γραφικό στοιχείο που αποτελεί μέρος της οπτικής ταυτότητας μιας επωνυμίας.
Επωνυμία (brand) – Ορισμός
Η επωνυμία (brand) είναι σαν να δίνεις προσωπικότητα και ταυτότητα σε ένα προϊόν, μια εταιρεία ή ακόμη και σε ένα άτομο. Περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας μοναδικής και αξέχαστης εικόνας μέσω των συναισθημάτων, των χρωμάτων και της συνολικής πρακτικής εμπειρίας. Αυτό βοηθά τους ανθρώπους να αναγνωρίζουν και να εμπιστεύονται αυτό που προσφέρεις και να σε ξεχωρίζουν θετικά από ανταγωνιστές. Σκέψου το ως τον τρόπο που παρουσιάζεσαι εσύ ή η επιχείρησή σου στον κόσμο, σαν τον τρόπο που ντύνεσαι ή τον τρόπο που μιλάς. Αφορά τη διαδικασία ώστε να πετύχεις να κάνεις μια διαρκή εντύπωση.
Ποια είναι τελικά η διαφορά μεταξύ λογότυπου και επωνυμίας;
Το λογότυπο είναι ένα γραφικό σύμβολο που προσδιορίζει μια εταιρεία.
Η επωνυμία είναι η ταυτότητα της εταιρείας. Είναι μια στρατηγική που στοχεύει να βοηθήσει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν γρήγορα τα προϊόντα και την εταιρεία, ενώ παράλληλα τους δίνει κι έναν λόγο να επιλέξουν τα προϊόντα τους έναντι του ανταγωνισμού.
Η δημιουργία μιας επωνυμίας μπορεί να γίνει με τη χρήση διαφορετικών εργαλείων και για να οριστεί μια στρατηγική για την επωνυμία θα πρέπει να έχουν συζητηθεί μερικά από τα παρακάτω σημεία:
- Ορισμός του Brand: σκοπός, αξίες, υπόσχεση
- Δήλωση θέσης του Brand: Ακριβής περιγραφή του τι κάνει η εταιρεία, για ποιον και τι την κάνει διαφορετική
- Ταυτότητα του Brand: όνομα, τόνος φωνής, σχεδιασμός οπτικής ταυτότητας (που περιλαμβάνει το σχέδιο του λογότυπου)
- Διαφήμιση & Επικοινωνία: τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά, διαφημίσεις, ιστότοπος, εφαρμογές για κινητά και άλλα
- Χορηγίες & Συνεργασίες
- Σχεδιασμός προϊόντος και συσκευασίας
- Εμπειρία στο κατάστημα
- Εμπειρία χώρου εργασίας και στυλ διαχείρισης
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Στρατηγική τιμολόγησης
Όπως μπορούμε να δούμε, ο σχεδιασμός λογοτύπου αποτελεί ένα μέρος της συνολικής σχεδίασης της οπτικής ταυτότητας μιας επωνυμίας.
Είναι το λογότυπο είναι τόσο σημαντικό για την επωνυμία;
Το λογότυπο είναι κρίσιμο για την επωνυμία, καθώς αποτελεί ένα ειδικό σύμβολο που αντιπροσωπεύει μια εταιρεία ή ένα προϊόν. Σκέψου ένα διάσημο λογότυπο, όπως για παράδειγμα το μήλο με ένα κομμάτι που λείπει (Apple). Όταν βλέπεις αυτό το λογότυπο, ξέρεις αμέσως την εταιρεία, σωστά; Αυτό συμβαίνει επειδή ένα καλό λογότυπο καθιστά ένα brand εύκολο να αναγνωριστεί. Οπότε, ένα λογότυπο είναι ένα ξεχωριστό σύμβολο μιας επωνυμίας που καθιστά εύκολο για τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν, να θυμηθούν και να κατανοήσουν τι είναι το brand.
Γιατί ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο είναι τόσο σημαντικό για το brand;
- Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο επιτρέπει στους ανθρώπους να το αναγνωρίσουν και να ανακαλέσουν γρήγορα την επωνυμία σου.
- Δημιουργεί συνέπεια σε διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.
- Είναι μέρος της ταυτότητας της επωνυμίας σου.
- Καλλιεργεί μια επαγγελματική εικόνα και αυξάνει τις προσδοκίες.
- Ξεχωρίζει την επωνυμία σου από τον ανταγωνισμό.
- Μπορεί να δημιουργήσει μια συναισθηματική σύνδεση με τους μετόχους και να τονώσει την αφοσίωση στην επωνυμία.
Κλείνοντας, λοιπόν, καταλήγουμε όλοι μαζί στο συμπέρασμα ότι όταν συνδυάζονται, ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο και μια καλοστημένη επωνυμία βοηθούν τους οργανισμούς να προσεγγίσουν το κοινό τους με αποτελεσματικό τρόπο, αλλά και να δημιουργήσουν μια ανθεκτική, κορυφαία επωνυμία στον κλάδο.