Οδηγός για να αποκτήσεις περισσότερους πελάτες
Όποιον επιχειρηματία και να ρωτήσεις μάλλον θα ακούσεις την ίδια ερώτηση:
«Πώς μπορώ να αποκτήσω πελάτες;»
Όταν ξεκινάς ως ελεύθερος επαγγελματίας, μπορεί να αισθάνεσαι ότι είναι αδύνατο να βρεις πελάτες για τη νεοσύστατη επιχείρησή σου!
Εμείς, όμως σου εξασφαλίσαμε, μικρά tips που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αποκτήσεις τους πελάτες που αναζητάς. Ξεκίνα, λοιπόν, να απαντάς στις επόμενες ερωτήσεις μαζί μας:
1. Πώς μπορώ να προσελκύσω τους κατάλληλους πελάτες;
- Τελειοποίησε το portfolio σου χρησιμοποιώντας προηγούμενες δουλειές σου. Προσπάθησε να κάνεις μικρά «δωράκια» στους πελάτες σου στην αρχή για να μπεις στο ραντάρ τους ή ρίξε ελαφρώς τις τιμές σου για να καταφέρεις να πάρεις θετικό feedback και σχόλια!
- Βελτίωσε την εικόνα σου στα social media, ειδικά αν πριν είχες έναν προσωπικό λογαριασμό που τον μετέτρεψες σε επαγγελματικό. Σε αυτή την περίπτωση ίσως είναι καλύτερα να ξεκινήσεις από την αρχή!
- Δώσε ζωή στον LinkedIn λογαριασμό σου! Αν δεν έχεις δημιούργησε έναν, ζήτα συστάσεις, φτιάξε την εικόνα σου και φρόντισε να υπάρχουν επαγγελματικά μότο και φωτογραφίες.
2. Πού μπορώ να βρω πελάτες;
- Δημιούργησε μια ιστοσελίδα για να έχεις μια πιο επαγγελματική εικόνα προς τον μελλοντικό σου πελάτη. Φρόντισε να βασίζεται όσο πιο πολύ γίνεται στην προσωπικότητά σου και να εμπνέει το «Δούλεψε μαζί μου» όσο πιο πολύ γίνεται.
- Φρόντισε να δείχνεις ενεργός σε πλατφόρμες αναζήτησης εργασίας και να επικοινωνείς το ότι μεγαλώνεις την ομάδα σου.
- Μην ξεχνάς την καλύτερη τεχνική: «Από στόμα σε στόμα». Το από στόμα σε στόμα σε βοηθά προσφέροντας παράλληλα και το feedback που χρειάζεται ένας νέος πελάτης!
- Τέλος, μη ξεχνάς το «cold pitching»! Η ψυχρή προσέγγιση ανθρώπων αφορά άτομα που θα σε ενδιέφεραν να αποτελέσουν το πελατολόγιό σου αλλά ακόμα δε σε έχουν εντοπίσει! Στείλε τους μήνυμα ή πάρε τους τηλέφωνο, συστήσου και πρότεινέ τους συνεργασία εξηγώντας τους το πώς μπορούν να επωφεληθούν από αυτή!
3. Πώς μπορώ να συστηθώ σε έναν νέο πελάτη;
- Αφιέρωσε χρόνο για να μάθεις το όνομα του ατόμου στο οποίο στέλνεις ένα email. Κάθε προώθηση που στέλνεις θα πρέπει να εξατομικεύεται με τρόπο που να δείχνει ότι κατανοείς την επιχείρηση, τις ανάγκες ή τις επιθυμίες αυτής.
- Στο προωθητικό email, μην εστιάσεις απλώς τι θα ήθελες να κάνεις, πχ να βοηθήσεις στην αύξηση ακολούθων του στο Instagram, αλλά εξήγησε πώς σκοπεύεις να το κάνεις.
- Προσδιόρισε το πρόβλημα που έχεις εντοπίσει και πρότεινε μια λύση δωρεάν.
- Στην πρότασή σου, συμπεριέλαβε όλα όσα χρειάζονται για να καθορίσουν, εάν θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου, όπως:
- Το όνομα, το επίθετο και όνομα του brand σου
- Έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπό σου
- Τον αριθμό του τηλεφώνου σου
- Αν δεν λάβεις απάντηση, μην τα παρατάς, αλλά μη γίνεσαι και ενοχλητικός. Εάν δε λάβεις απάντηση μετά από δύο emails, προχώρησε παρακάτω για να μην αποκτήσεις τη φήμη του “ενοχλητικού”.
4. Πώς μπορώ να γοητεύσω τον υποψήφιο κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής γνωριμίας;
- Ξεκίνα συνοψίζοντας γρήγορα τον στόχο αυτής της συνάντησης.
- Επισήμανε το πρόβλημα που σου ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν και επανέλαβε την επιθυμία τους.
- Στο τέλος της κλήσης, ολοκλήρωσε συνοψίζοντας όσα συζητήσατε, αναφέροντας γιατί είσαι σίγουρος/η ότι μπορείς να βοηθήσεις και λέγοντάς τους ποια είναι τα επόμενα βήματα.
Να είσαι ξεκάθαρος μαζί τους πότε μπορούν να περιμένουν να λάβουν μια πρόταση από εσένα. - Για να κάνεις έναν πελάτη χαρούμενο, πρέπει να ξέρεις τι τον κάνει χαρούμενο.
5. Πώς μπορώ να δημιουργήσω την τέλεια πρόταση;
Η πρότασή σου θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη επάνω στις ανάγκες του εκάστοτε εν δυνάμει πελάτη σου και τις υπηρεσίες που θα του προσφέρεις.
Ωστόσο, τα βασικά στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνει η πρότασή σου είναι:
- Εξώφυλλο & Περιγραφή της επιχείρησή σου
- Περίληψη των κυριότερων σημείων που έχουν συζητηθεί
- Περιεχόμενα Εργασιών που θα πραγματοποιηθούν
- Παραδοτέα
- Χρονοδιάγραμμα
- Χρεώσεις και Όροι πληρωμής
- Ημερομηνία Παράδοσης
- Στοιχεία Επικοινωνίας
- Προαιρετικά: Όροι Συμφωνητικού
Είναι σύνηθες για έναν πελάτη να ζητά αναθεωρήσεις στην πρόταση πριν την υπογράψει. Μην αποθαρρύνεσαι, όλα αυτά είναι μέρος της διαπραγματευτικής διαδικασίας! Είναι καλύτερο να του τηλεφωνήσεις για να συζητήσετε ποιες είναι οι ανησυχίες του και τι θα ήθελε να ξανασυζητήσετε και να τροποποιήσετε.
6. Πώς θα αναγνωρίσω πιθανά red flags και πώς πρέπει να απαντήσω;
Μην ξεχνάς ότι και οι πελάτες είναι κι αυτοί άνθρωποι! Έχουν τις δικές τους φιλοδοξίες, κίνητρα και στόχους. Μερικές φορές μπορεί οι ανάγκες σας να μην ευθυγραμμίζονται με αυτά που έχεις εσύ να προσφέρεις τη δεδομένη στιγμή. Αν συναντήσεις έναν πελάτη που εμφανίζει κάποια red flags, για να βγεις από τη δύσκολη κατάσταση και να κερδίσεις τον πιθανό πελάτη, μπορείς να ακολουθήσεις κάποια από τις παρακάτω στρατηγικές:
- Ο πελάτης έχει κολλήσει στην τιμή: Ποτέ μην διαπραγματεύεσαι την τιμή, απλώς το πεδίο εφαρμογής. Μπορείς, ωστόσο, να μειώσεις το τι θα κάνεις και έτσι να μειώσεις την τιμή.
- Ο πελάτης δεν είναι σίγουρος ότι είσαι ο κατάλληλος συνεργάτης για αυτόν: Πρόσφερε μια επί πληρωμή δοκιμή. Ίσως ο πελάτης να μην είναι έτοιμος να δεσμευτεί να του αναλάβεις ολόκληρη την ψηφιακή εικόνα. Αλλά ίσως είναι έτοιμος να δοκιμάσει τις συμβουλευτικές υπηρεσίες σου για ένα μήνα με ένα συμβολικό ποσό.
- Ο πελάτης αποκρούει την τιμολόγηση ή το χρονοδιάγραμμά σου λέγοντας: “Αυτό είναι κάτι μικρό και εύκολο” ή “Δε θα σου πάρει τόσο πολύ χρόνο”, υποτιμώντας τη σχολαστική δουλειά σου: Ως απόλυτη ένδειξη της εμπιστοσύνης, θα μπορούσες να προσφέρεις μια εγγύηση επιστροφής χρημάτων.
Το να αποκτήσεις πελάτες για τη δική σου επιχείρηση δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζεις, αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο όσο θα μπορούσες να ελπίζεις. Η απόκτηση πελατών είναι πολύ περισσότερο από το να ξέρεις πού να ψάξεις, αλλά πιστεύουμε ότι με αυτό τον οδηγό μπορείς να εξασφαλίσεις την επιτυχία!