Domain name - blog post

Πώς να επιλέξεις domain name που θα θυμούνται όλοι

Η επιλογή του κατάλληλου domain name για την ιστοσελίδα σου δεν είναι απλώς ένα τεχνικό βήμα – είναι στρατηγική απόφαση. Το domain αποτελεί την πρώτη εικόνα που σχηματίζει κάποιος για εσένα στο διαδίκτυο, επηρεάζει την αξιοπιστία σου, την ευκολία πρόσβασης στην ιστοσελίδα και, σε μεγάλο βαθμό, την επωνυμία σου online.

Απλότητα και σαφήνεια

Ένα καλό domain είναι σύντομο, εύκολο να το γράψει και να το θυμηθεί κάποιος. Οι πολύπλοκοι όροι, οι παύλες ή οι αριθμοί συχνά δημιουργούν μπέρδεμα. Όσο λιγότερο “φορτωμένο” είναι το όνομα, τόσο πιο πιθανό να το θυμάται ο χρήστης και να το πληκτρολογήσει σωστά. Γι’ αυτό και τα domain με λιγότερους από 15 χαρακτήρες θεωρούνται πιο αποδοτικά.

Ορθογραφία και προφορά

Είναι σημαντικό να μπορεί κάποιος να το πει, να το γράψει και να το προφέρει εύκολα. Ένα domain που δεν καταλαβαίνει κάποιος όταν το ακούει, είναι πιθανό να μην το εντοπίσει ποτέ online. Επίλεξε λέξεις που δεν χρειάζονται εξήγηση και δεν δίνουν περιθώριο για ανορθόγραφες αναζητήσεις.

Κατάληξη: .gr ή .com;

Αν η επιχείρησή σου δραστηριοποιείται κυρίως στην Ελλάδα, η κατάληξη .gr είναι η πιο κατάλληλη, καθώς εμπνέει εμπιστοσύνη στο τοπικό κοινό. Αν έχεις στόχο και το εξωτερικό, ένα .com σε καθιστά πιο διεθνώς αναγνωρίσιμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να έχει νόημα να κατοχυρώσεις και τις δύο εκδοχές για να προστατέψεις το brand σου.

Branding, όχι μόνο keywords

Το domain name σου δεν χρειάζεται απαραίτητα να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά. Αυτό που έχει σημασία είναι να αποπνέει χαρακτήρα, να είναι μοναδικό και να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα του brand σου. Ο κόσμος θυμάται τα αυθεντικά, σύντομα και “brandable” ονόματα – όχι τα περιγραφικά που μοιάζουν με λίστα λέξεων.

Συνέπεια σε όλα τα μέσα

Αν επιλέξεις ένα domain, προσπάθησε να δεις αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το ίδιο όνομα και στα social media. Αυτό προσφέρει συνοχή στο brand σου και κάνει ευκολότερη την αναζήτηση και την αναγνώριση από το κοινό. Καλό είναι επίσης να ελέγξεις αν υπάρχουν ήδη άλλες επιχειρήσεις με παρόμοιο όνομα, για να αποφύγεις σύγχυση ή νομικά θέματα.

Το domain είναι κάτι περισσότερο από μια διεύθυνση. Είναι εργαλείο branding, μάρκετινγκ και επικοινωνίας. Δεν χρειάζεται να βρεις το τέλειο όνομα με την πρώτη – χρειάζεται να βρεις αυτό που σου ταιριάζει, που είναι λειτουργικό και που μπορεί να «σταθεί» μέσα στον ανταγωνισμό. Αν αφιερώσεις λίγο χρόνο στην έρευνα και τη στρατηγική, θα αποκτήσεις ένα όνομα που θα σε ακολουθεί για χρόνια και θα μένει στη μνήμη των επισκεπτών σου.