Πώς να “κατασκοπεύσεις” στους ανταγωνιστές σου;
Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να το πιστέψεις, αλλά το να έχεις ανταγωνιστές είναι πολύ θετικό! Εάν δεν έχεις ανταγωνισμό, κάτι δεν πάει καλά με την προσαρμογή σου στην αγορά προϊόντων.
Εάν έχεις μια startup που αναζητά χρηματοδότηση, οι VCs προτιμούν να βλέπουν μια λίστα με τους ανταγωνιστές σου παρά να ακούν ότι είσαι τόσο καινοτόμος που δεν έχεις καθόλου ανταγωνισμό.
Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός είναι ένα πρόβλημα – οι ανταγωνιστές απομακρύνουν τους πελάτες από εσένα και κάνουν την απόκτηση πελατών πιο δύσκολη. Το γεγονός είναι ότι οι ανταγωνιστές σου μπορεί να είναι καλύτεροι σε ορισμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και μπορεί ακόμη και να σε αναγκάσουν να βγεις από την αγορά.
Όμως, η παρακολούθηση των κινήσεών τους μπορεί να σε βοηθήσει να ανταγωνιστείς και να βρεις κενά στη στρατηγική τους.
Ρίξε μια ματιά στις τεχνικές για να μάθεις πώς να κατασκοπεύεις καλύτερα τον ανταγωνισμό.
- Εγγράψου στο Newsletter και στα Social Media
Το πρώτο σου βήμα είναι εδώ! Ακολούθησε όλους τους ανταγωνιστές που γνωρίζεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εγγράψου για ενημερωτικά δελτία και παρατήρησε τα ιστολόγιά τους.
- Παρακολούθησε τα brands
Οι εταιρείες δείχνουν τι κάνουν και γεμίζουν το διαδίκτυο με τις απόψεις τους, αλλά όχι με το τι λένε οι άνθρωποι γι’ αυτούς. Ζούμε στην εποχή της ανταλλαγής κάθε πληροφορίας και εμπειρίας, επομένως οι άνθρωποι λατρεύουν να μοιράζονται τις απόψεις τους για τις εταιρείες.
- Εστίασε στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν
Μερικές φορές απλά γνωρίζεις ότι ο ανταγωνιστής σου είναι καλύτερος σε κάτι, για παράδειγμα, μάρκετινγκ. Πώς το ξέρω; Επισκέφθηκες τον ιστότοπό του και σε παρακολουθεί παντού με διαφημίσεις που είναι τόσο καλά προσαρμοσμένες που θέλεις απλώς να κάνεις κλικ!
- Έλεγξε τη δημοτικότητα
Ορισμένες εταιρείες έχουν χιλιάδες likes στο Facebook και ακόλουθους στο TikTok. Σημαίνει ότι έχουν πολλούς επισκέπτες αλλά και πελάτες; Όχι απαραίτητα! Συχνά σημαίνει ότι ξοδεύουν πολύ χρόνο αναπτύσσοντας την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απαιτούνται πιο αξιόπιστα δεδομένα για να καταλάβεις πόσο δημοφιλείς είναι οι ανταγωνιστές σου.
- Ψάξε για τις πληρωτές λέξεις-κλειδιά
Αναρωτιέσαι πώς οι ανταγωνιστές σου αποκτούν πελάτες; Μπορώ να σου πω με 95% βεβαιότητα – τρέχουν το AdWords. Όλοι προβάλλουν καμπάνιες του AdWords. Ακόμα και η ίδια η Google!!
- Έλεγξε το SEO
Πιθανώς αναρωτιέσαι πώς οι ανταγωνιστές σου αποκτούν τόσους πολλούς χρήστες. Όπως ήδη αναφέρθηκε, τρέχουν το AdWords, αλλά κανείς δε μπορεί να αντέξει οικονομικά να αγοράσει το 100% της επισκεψιμότητας. Άρα, η απάντηση είναι μία – οργανική επισκεψιμότητα με τη βοήθεια των μηχανών αναζήτησης.
- Παρακολούθησε τις διαφημίσεις
Οι διαφημίσεις προβολής (display ads) είναι από τις πιο δημοφιλείς και συχνά αποτελεσματικές μορφές διαφήμισης. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να ξέρεις πώς να τις στήσεις – πρέπει να δημιουργήσεις ωραίες και αποτελεσματικές διαφημίσεις αλλά και να τις τοποθετήσεις στο σωστό μέρος μέσα σε έναν άλλο ιστότοπο.
- Εστίασε στα backlinks
Η ανακάλυψη του ποιος συνδέεται με τους ιστότοπους των ανταγωνιστών σου μπορεί να σου δώσει μια κατεύθυνση για το ποιες στρατηγικές μάρκετινγκ λειτουργούν και πού θα ήταν μια καλή ευκαιρία να εμφανιστείς.
- Εντόπισε τους brand ambassadors
Οι άνθρωποι εμπιστεύονται άλλους ανθρώπους, όχι εταιρείες. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να έχεις ανθρώπους να μιλούν για εσένα και να σε προτείνουν. Οι εταιρείες που ήταν πρώτες στην αγορά το έχουν ευκολότερο – οι άνθρωποι άρχισαν να τις χρησιμοποιούν και να λένε στους φίλους τους γι’ αυτές.