Πόσο σημαντικό είναι το dark mode στο UI;
Βρισκόμαστε πλέον στο 2023 και όλα γυρίζουν γύρω από την ικανοποίηση του χρήστη. Στόχος των εταιρειών κατασκευής ιστοσελίδων και εφαρμογών κινητών είναι να δίνουν στον καταναλωτή επιλογές και προϊόντα/υπηρεσίες που προσθέτουν όλο και περισσότερη αξία στην καθημερινή τους ζωή. Κάπως έτσι, έχει καταλήξει η σκοτεινή λειτουργία, ή αλλιώς το γνωστό dark mode, στο σχεδιασμό να αποτελεί το δημοφιλέστερο στοιχείο του UI/UX.
Ο σχεδιασμός γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες των χρηστών. Οι πελάτες θέλουν στυλ και κομψότητα στα προϊόντα που χρησιμοποιούν, γι’ αυτό η σκοτεινή λειτουργία γίνεται όλο και πιο απαραίτητη στις ιστοσελίδες και τις κινητές εφαρμογές και αναμένεται να αυξηθεί καθώς περνούν τα χρόνια.
Τι είναι το dark mode;
Το dark mode ή η σκοτεινή λειτουργία είναι μια χρωματική διάταξη στο σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας που χρησιμοποιεί φωτεινό κείμενο, εικονίδια και άλλα γραφικά στοιχεία σε ένα σκοτεινό φόντο. Αυτό το χρωματικό σχήμα είναι γνωστό ως dark UI, night mode, theater mode ή cinema mode.
Ποιο χρώμα έχει η σκοτεινή λειτουργία;
Ένα σκοτεινό θέμα χρησιμοποιεί σκούρο γκρι, αντί για καθαρό μαύρο, ως τον κύριο χρωματικό τόνο για τα στοιχεία. Οι σκούρες γκρι επιφάνειες είναι καλύτερες για το dark mode, καθώς μπορούν να αποδώσουν μια ευρύτερη γκάμα χρωμάτων και βάθους. Μη ξεχνάς, είναι πιο εύκολο να εντοπίσει κανείς τις σκιές σε ένα σκούρο γκρι φόντο αντί στο μαύρο.
Γιατί να επιλέξεις το dark mode;
Η σκοτεινή λειτουργία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιασμού και όλοι τον υιοθετούν. Ωστόσο, εξυπηρετεί πολλούς σκοπούς μερικούς από τους οποίους συγκεντρώσαμε για εσένα παρακάτω:
- Ευκολία στην ανάγνωση: Βοηθά ανθρώπους με προβλήματα ανάγνωσης και ενισχύει την ορατότητα, ιδίως σε χώρους με χαμηλό φωτισμό.
- Ενίσχυση της ορατότητας τη νύχτα: Βοηθά στην ορατότητα του κειμένου και των στοιχείων σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
- Διαθέτει στυλ και κομψότητα: Ο σκοτεινός λειτουργικός τρόπος προσδίδει στυλ και ελευθερία στον σχεδιασμό, καθιστώντας τα γραφικά και το κείμενο πιο εντυπωσιακά.
Τι πρέπει να γνωρίζεις σχετικά με το dark UI;
Ως επιχείρηση, πρέπει να σκεφτείς να έχεις και τις δύο λειτουργίες στον σχεδιασμό σου. Και το ανοιχτό θέμα και το σκοτεινό θέμα έχουν διαφορετικές χρήσεις. Συκγεκριμένα, έχουν:
- Διαφορετικά χρώματα για κουμπιά, γραμματοσειρές, εικόνες, κλπ. Όταν χρησιμοποιείς μια πιο ανοιχτή γραμματοσειρά σε πιο σκούρο φόντο, το εφέ είναι ισχυρό και βοηθά να τραβήξει την προσοχή.
- Μη χρησιμοποιείς τα ίδια χρώματα για τα δύο θέματα. Με αυτό τον τρόπο χάνεις την ουσία του σκοτεινού θέματος. Μην προσθέτεις σκιές στο σκοτεινό θέμα.
- Ακόμη, πρέπει να σκεφτείς τις διαφορές μεταξύ iOS και Android πλατφορμών και να κάνεις τις αλλαγές προσεκτικά χωρίς να σοκάρεις τους χρήστες.
- Βεβαιώσου ότι το dark mode λειτουργεί σωστά. Ο σχεδιασμός πρέπει να εξυπηρετεί τους χρήστες χωρίς να τους ξαφνιάζει.
Το συμπέρασμα είναι ότι οι επιχειρήσεις σήμερα προσαρμόζονται στους μεταβαλλόμενους καιρούς παρέχοντας περισσότερες επιλογές στους χρήστες, ειδικά στον σχεδιασμό ενός ιστότοπου. Αυτές οι επιλογές όχι μόνο περιστρέφονται γύρω από το τι μπορούν να αγοράσουν οι πελάτες αλλά βελτιώνουν και τη συνολική εμπειρία των αγορών. Ο σχεδιασμός δεν αφορά μόνο την εμφάνισή του, αλλά και το πώς προσελκύει τους χρήστες και εξυπηρετεί το σκοπό του.
Θυμίσου: Οι εταιρείες δίνουν πλέον προτεραιότητα στη σχεδίαση με επίκεντρο τον χρήστη από την αρχή!