Προσβασιμότητα: 8 λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να την επιλέξετε
Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας ήταν κάποτε πολύ απλός. Το μόνο που χρειαζόταν μια ιστοσελίδα ήταν να φαίνεται απλά καλή οπτικά. Υπήρχαν μάλιστα και σελίδες οι οποίες όριζαν με ποιο πρόγραμμα θα πρέπει να περιηγηθεί ο χρήστης.
Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει πολύ από τότε. Οι ιστοσελίδες πλέον, οφείλουν να εξασφαλίζουν την πρόσβαση σε όλους τους πιθανούς χρήστες. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει πως η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη και για χρήστες με αναπηρίες (προβλήματα όρασης, κίνησης και λοιπά). Δυστυχώς, η πρόκληση αυτή, της διασφάλισης της πλήρους συμβατότητας, δεν τηρείται πάντα. Με άλλα λόγια, εκεί όπου η προσβασιμότητα οφείλει να αποτελεί κύριο παράγοντα, συχνά ξεχνιέται εντελώς ή απλώς προστίθεται ως μεταγενέστερη σκέψη.
Παρακάτω θα δεις τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να επιλέξεις ο ιστότοπος σου να είναι προσβάσιμος σε όλους:
- Εάν η σελίδα σας δεν είναι προσβάσιμη, αρνείστε την πρόσβαση των πελατών σας σε σημαντικές πληροφορίες (μείωση της επισκεψιμότητας).
- Μπορεί να έχετε νομική υποχρέωση να κάνετε τον ιστότοπό σας προσβάσιμο σε άτομα με αναπηρία.
- Είναι ηθικά σωστό να δημιουργήσετε έναν ιστότο χωρίς αποκλεισμούς.
- Τα άτομα με αναπηρίες δεν αποτελούν σιωπηλή μειοψηφία.
- Ο χρήστης έτσι αποκτά πρόσβαση στην πίστη και την εμπιστοσύνη.
- Δεν είναι δύσκολο να συμπεριληφθούν χαρακτηριστικά προσβασιμότητας.
- Η προσβασιμότητα δεν είναι μόνο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
- Η προσβασιμότητα αφορά την ανταπόκριση.
Η προσβασιμότητα συνεπάγεται με οικονομικά, κοινωνικά και οφέλη δημοσίων σχέσεων. Η εφαρμογή της προσβασιμότητας σε έναν ιστότοπο δε χρειάζεται να είναι μια δύσκολη διαδικασία. Παρακάτω θα δεις μικρά κολπάκια που θα σε βοηθήσουν να κάνεις τη σελίδα σου προσβάσιμη:
- Χρησιμοποίησε πάντα responsive σχεδιασμό στη σελίδα σου που επιτρέπει την πρόσβαση από το ευρύτερο φάσμα συσκευών.
- Επέτρεψε σε άτομα με προβλήματα όρασης να κλιμακώνουν το περιεχόμενο του ιστότοπου με τρόπο που να ταιριάζει με τις ανάγκες τους.
- Βεβαιώσου πως το περιεχόμενό σου εξακολουθεί να έχει λογική ροή όταν το CSS είναι απενεργοποιημένο.
- Προσθέστε υπότιτλους σε όλο το περιεχόμενο βίντεο και ήχου.