social-media-pitfalls-blog

Social media: 5 παγίδες marketing στρατηγικής που πρέπει να αποφύγεις!

Η δημοτικότητα των social media ήρθε για να μείνει, καθιστώντας τα ένα σημαντικό μέρος της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Ήξερες ότι, υπολογίζεται ότι 3,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως και ότι ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί;

Αν υποθέσουμε ότι το κοινό-στόχος σου είναι μέρος αυτού του συνολικού αριθμού χρηστών, τότε έχεις την ευκαιρία να τους προσεγγίσεις μέσω των πλατφορμών που χρησιμοποιούν ήδη. Ωστόσο, ταυτόχρονα, πρέπει είσαι προσεκτικός και να αποφεύγεις τυχόν παγίδες που “ζουν” ανάμεσα στις διαφημίσεις.

Απέφυγε τα κοινά λάθη που αναφέρονται παρακάτω, ώστε να έχεις περισσότερες πιθανότητες να προσεγγίσεις το κοινό σου, να δημιουργήσεις μια σχέση με τους ακόλουθούς σου και να πετύχεις τους στόχους marketing:

1. Εστιασμός στον αριθμό των ακόλουθων (followers)

Οι ακόλουθοι είναι σημαντικοί όσον αφορά την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας, την απόκτηση δυνητικών πελατών και την προσέγγιση νέων πελατών. Ωστόσο, δεν μπορείς απλά να συλλέξεις οπαδούς όπως συλλέγαμε αυτοκόλλητα στο δημοτικό.

Το σημαντικότερο είναι να εστιάσεις στο τι πρέπει να κάνεις αφού αποκτήσεις έναν ακόλουθο. Εάν αποκτήσεις κοινό αλλά αποτύχεις να αλληλεπιδράς μαζί του, η σελίδα σου πολύ πιθανόν να μην αποκτήσει μεγάλη “δύναμη”. 

2. Δημοσίευση άσχετου, βαρετού ή περιεχομένου σαν τηλεπώληση

Το περιεχόμενο που δημοσιεύεις για τους ακόλουθούς σου είτε θα τους κάνει να επιστρέφουν για περισσότερα είτε θα σε κάνει να χαθείς στη μαύρη τρύπα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Εάν το περιεχόμενό σου δεν είναι σχετικό με αυτούς, είναι βαρετό ή υπερβολικά προωθητικό, οι ακόλουθοί σου θα το παρακάμψουν ή, χειρότερα, θα σταματήσουν και να σε ακολουθούν. 

3. Αποτυχία ενίσχυσης περιεχομένου

Η ιδέα ότι οι κοινωνικές πλατφόρμες είναι δωρεάν μέσα μάρκετινγκ είναι πια ένα ξεπερασμένο παραμύθι. Εάν θέλεις οι ακόλουθοί σου να δουν το brand σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να πληρώσεις το τίμημα.

Ακόμη και το καλύτερο περιεχόμενο, ενώ μπορεί να κερδίσει λίγη οργανική απήχηση, δεν θα έχει την ίδια έλξη με το προωθημένο περιεχόμενο. 

4. Το να είσαι κουφός

Το τρέχον έτος παρουσίασε πολλές προκλήσεις όσον αφορά την οικονομία, την υγειονομική κρίση, την κοινωνική δικαιοσύνη και τα πολιτικά ζητήματα. Είναι σημαντικό τα brands να ευθυγραμμίζονται και να δείχνουν την ευαισθητοποίησή τους σε αυτά τα ζητήματα. 

5. Να τα κάνεις όλα μόνος σου

Όταν ξεκινάς για πρώτη φορά μια επιχείρηση, μπορεί να χειρίζεσαι μόνος/μόνη σου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, εάν συνεχίσεις να προσπαθείς να τα κάνεις όλα μόνος στα social media σου, θα αφαιρείς χρόνο από άλλες πτυχές λειτουργίας της επιχείρησής σου. Η διαχείριση και το marketing των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όταν γίνονται σωστά, απαιτούν πολύ χρόνο και πολλούς πόρους.