Google Search-blog post

Τι είναι τα αποτελέσματα μηδενικού κλικ και πώς επηρεάζουν το SEO σου;

Στην εποχή του ψηφιακού ανταγωνισμού, πάνω από τις μισές αναζητήσεις στη Google καταλήγουν χωρίς να πατηθεί κανένα κλικ σε σύνδεσμο. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται αποτελέσματα μηδενικού κλικ και έχει σημαντικές επιπτώσεις για το SEO της ιστοσελίδας σου. Πώς λοιπόν μπορείς να αξιοποιήσεις αυτό το νέο δεδομένο ώστε να προσελκύσεις επισκεψιμότητα και να ενισχύσεις την παρουσία σου;

Τι είναι τα αποτελέσματα μηδενικού κλικ (zero-click search)

Αποτελέσματα μηδενικού κλικ είναι όταν η Google εμφανίζει την απάντηση σε μια αναζήτηση απευθείας στα αποτελέσματα, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κλικ σε κάποια ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, αν ψάξεις για την ηλικία μιας διασημότητας, η απάντηση μπορεί να εμφανιστεί αμέσως, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφτείς άλλη πηγή. Οι χρήστες συχνά βλέπουν σύντομες απαντήσεις, όπως πληροφορίες για τοποθεσίες, συνταγές ή χαρακτηριστικά προϊόντων, χωρίς να προχωρούν σε άλλες σελίδες.

Γιατί οι χρήστες δεν κάνουν κλικ στα αποτελέσματα

Ο στόχος της Google είναι να βελτιώνει συνεχώς την εμπειρία των χρηστών της, διευκολύνοντας την εύρεση άμεσων απαντήσεων. Με την εισαγωγή της θέσης μηδέν το 2019, η Google παρέχει στους χρήστες σημαντικές πληροφορίες απευθείας στην αναζήτηση. Έτσι, εάν αναζητήσεις κάτι απλό, όπως την ηλικία ή τη διεύθυνση ενός καταστήματος, η πληροφορία εμφανίζεται άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να μπεις σε άλλες ιστοσελίδες. Αυτό είναι βολικό για τους χρήστες, αλλά περιορίζει την επισκεψιμότητα για τους κατόχους ιστοσελίδων.

Τι σημαίνει αυτό για το SEO και τις στρατηγικές σου

Οι αναζητήσεις μηδενικού κλικ δημιουργούν προκλήσεις για τα websites που βασίζονται στο SEO. Για να ανταπεξέλθεις και να παραμείνεις ορατός, μπορείς να ακολουθήσεις μερικές στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις την κατάσταση:

  • Δημιούργησε περιεχόμενο μεγάλης μορφής: Το αναλυτικό και πολύπλευρο περιεχόμενο δεν μπορεί να συνοψιστεί εύκολα από τη Google σε λίγες γραμμές, επομένως οι χρήστες έχουν μεγαλύτερη ανάγκη να το επισκεφτούν για πλήρη πληροφόρηση. Για παράδειγμα, αν διαθέτεις κατάστημα με είδη καφέ, ένα άρθρο που καλύπτει όλες τις λεπτομέρειες για τους τύπους καφετιέρας θα ενισχύσει τις πιθανότητες για περισσότερα κλικ.
  • Βελτιστοποίησε το περιεχόμενό σου για επιλεγμένα αποσπάσματα: Ενώ πρέπει να έχεις αναλυτικό περιεχόμενο, μπορείς επίσης να προσθέσεις τμήματα που απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις και μπορούν να εμφανιστούν ως αποσπάσματα στην Google. Έτσι, εάν κάποιος αναζητά π.χ. το «ποιοι είναι οι καλύτεροι κόκκοι καφέ», η σελίδα σου μπορεί να καταταχθεί σε υψηλή θέση.
  • Στοχευμένες λέξεις-κλειδιά: Όταν κάνεις έρευνα λέξεων-κλειδιών, επίλεξε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες να οδηγήσουν σε κλικ. Αντί να εστιάζεις σε λέξεις με τεράστιο όγκο αναζήτησης, εξέτασε την πιθανότητα κλικ και την σχετικότητα με το περιεχόμενό σου.
Αξιοποίησε τα αποτελέσματα μηδενικού κλικ για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα

Τα αποτελέσματα μηδενικού κλικ δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα. Με την κατάλληλη στρατηγική και τη σωστή στόχευση, μπορείς να βελτιώσεις την προβολή και την αυθεντία του ιστότοπού σου. Δημιουργώντας περιεχόμενο μεγάλης μορφής, επιλέγοντας στοχευμένες λέξεις-κλειδιά και βελτιστοποιώντας το site σου για αποσπάσματα, θα αυξήσεις την επισκεψιμότητα και θα εδραιώσεις τη φήμη σου στο διαδίκτυο.