Τι είναι τα SEO & SEM που ακούς συνέχεια;
Τα ακρωνύμια SEO & SEM αποτελούν στρατηγικές μάρκετινγκ που κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται για να αυξήσει την εμφάνιση αλλά και την επισκεψιμότητά της στο διαδίκτυο.
O όρος SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί τη διαδικασία με την οποία αυξάνεται η προβολή του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης όπως Google, Yahoo, Bing. Πώς μπορεί να γίνει αυτο; Εύκολα! To μόνο που πρέπει να κάνει κανείς κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας του είναι να ακολουθήσει τα 3 παρακάτω βήματα:
- Η ταυτότητα αλλά και η υπηρεσίες της ιστοσελίδας να γίνονται εύκολα αντιληπτές.
- Να “πείσει” τις μηχανές αναζήτησης πως οι υπηρεσίες της ιστοσελίδας του είναι οι καταλληλότερες για τους χρήστες, με την χρήση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιά.
- Το υλικό της ιστοσελίδας να είναι προσιτό για το κοινό της.
Ο όρος SEM (Search Engine Marketing) από την άλλη πλευρά είναι μια διαδικασία προσέλκυσης χρηστών-στόχων μέσω πληρωτών διαφημίσεων που γίνονται ορατές στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Ποια είναι, όμως, τα βήματα για να μπορέσει κάποιος να δημιουργήσει μια καλή SEM στρατηγική; Ας τα δούμε παρακάτω:
- Επιλογή του προσφερόμενου προϊόντος
- Ορισμός απευθυνόμενου κοινού
- Ορισμός οικονομικών περιορισμών
- Εγγραφή στην πλατφόρμα Google AdWords
- Δημιουργία και δημοσίευση της καμπάνιας
- Ανασκόπηση αποτελεσμάτων
- Επανάληψη
Αναφερόμαστε, λοιπόν, σε δύο διαφορετικές αλλά ταυτόχρονες διαδικασίες που και οι δύο έχουν τον ίδιο στόχο: την προώθηση του ιστότοπου. Πάμε να δούμε και τις διαφορές τους:
SEO | SEM |
---|---|
Είναι δωρεάν | Είναι επί πληρωμή |
Αποτελεί μακροχρόνια διαδικασία για μια ιστοσελίδα | Αποτελεί διαδικασία μιας φοράς (για καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία) |
Για φανερά αποτελέσματα χρειάζεται ένα διάστημα 4-6 μηνών | Τα αποτελέσματα με τα σωστά βήματα μπορούν να φανούν ταχύτατα ακόμη κι από την πρώτη μέρα |