seo vs sem blog post

Τι είναι τα SEO & SEM που ακούς συνέχεια;

Τα ακρωνύμια SEO & SEM αποτελούν στρατηγικές μάρκετινγκ που κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται για να αυξήσει την εμφάνιση αλλά και την επισκεψιμότητά της στο διαδίκτυο.

O όρος SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί τη διαδικασία με την οποία αυξάνεται η προβολή του ιστότοπου στις μηχανές αναζήτησης όπως Google, Yahoo, Bing. Πώς μπορεί να γίνει αυτο; Εύκολα! To μόνο που πρέπει να κάνει κανείς κατά τη δημιουργία της ιστοσελίδας του είναι να ακολουθήσει τα 3 παρακάτω βήματα:

  1. Η ταυτότητα αλλά και η υπηρεσίες της ιστοσελίδας να γίνονται εύκολα αντιληπτές.
  2. Να “πείσει” τις μηχανές αναζήτησης πως οι υπηρεσίες της ιστοσελίδας του είναι οι καταλληλότερες για τους χρήστες, με την χρήση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιά.
  3. Το υλικό της ιστοσελίδας να είναι προσιτό για το κοινό της.

Ο όρος SEM (Search Engine Marketing) από την άλλη πλευρά είναι μια διαδικασία προσέλκυσης χρηστών-στόχων μέσω πληρωτών διαφημίσεων που γίνονται ορατές στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Ποια είναι, όμως, τα βήματα για να μπορέσει κάποιος να δημιουργήσει μια καλή SEM στρατηγική; Ας τα δούμε παρακάτω:

  1. Επιλογή του προσφερόμενου προϊόντος
  2. Ορισμός απευθυνόμενου κοινού
  3. Ορισμός οικονομικών περιορισμών
  4. Εγγραφή στην πλατφόρμα Google AdWords
  5. Δημιουργία και δημοσίευση της καμπάνιας
  6. Ανασκόπηση αποτελεσμάτων
  7. Επανάληψη

Αναφερόμαστε, λοιπόν, σε δύο διαφορετικές αλλά ταυτόχρονες διαδικασίες που και οι δύο έχουν τον ίδιο στόχο: την προώθηση του ιστότοπου. Πάμε να δούμε και τις διαφορές τους:

SEO SEM
Είναι δωρεάν Είναι επί πληρωμή
Αποτελεί μακροχρόνια διαδικασία για μια ιστοσελίδα Αποτελεί διαδικασία μιας φοράς (για καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία)
Για φανερά αποτελέσματα χρειάζεται ένα διάστημα 4-6 μηνών Τα αποτελέσματα με τα σωστά βήματα μπορούν να φανούν ταχύτατα ακόμη κι από την πρώτη μέρα