VR & AR: Η ανακάλυψη που αλλάζει το παιχνίδι στο marketing
Η εικονική πραγματικότητα (VR – Virtual Reality) και η επαυξημένη πραγματικότητα (AR – Augmented Reality) είναι τεχνολογίες που φέρνουν επανάσταση στον τομέα του marketing. Το VR βυθίζει τους χρήστες σε ένα εντελώς εικονικό περιβάλλον, ενώ το AR ενσωματώνει εικονικά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο, αναβαθμίζοντας τη συνολική εμπειρία χρήστη.
Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή τη νέα τεχνολογία στον τομέα του marketing;
- Μπορείς να δημιουργήσεις μια πιο προσωποποιημένη εμπειρία
Η χρήση του VR και του AR στο marketing δίνει τη δυνατότητα στο κοινό σου να οραματιστεί τη ζωή του με συγκεκριμένα προϊόντα, παρέχοντάς του μια εξατομικευμένη εμπειρία. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η εφαρμογή IKEA Place του Apple App Store, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να τοποθετούν εικονικά τα έπιπλα στους δικούς τους χώρους διαβίωσης.
- Μπορείς να προσφέρεις στο κοινό σου μια πιο “δοκίμασέ το πριν το αποκτήσεις” προσέγγιση
Όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (AR), παρέχουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να δοκιμάσουν διάφορα προϊόντα, όπως ρούχα ή καλλυντικά, πριν κάνουν μια αγορά. Για παράδειγμα, στον τομέα της ομορφιάς θα μπορούσες να δοκιμάσεις τα προϊόντα ψηφιακά επάνω σου για να δεις τι σου ταιριάζει καλύτερα.
- Μπορείς να προωθήσεις περισσότερο το brand σου
Χρησιμοποιώντας τεχνολογίες VR και AR, μπορείς να προβάλλεις αποτελεσματικά τις αξίες και την ταυτότητά σου, δημιουργώντας έναν βαθύτερο και σημαντικότερο δεσμό με τους καταναλωτές σου. Για παράδειγμα, μια βιομηχανία φαγητού μπορεί να αναδείξει τις διαδικασίες που ακολουθούνται κατά την έναρξη παραγωγής ενός προϊόντος μέχρι αυτό να καταλήξει στον καταναλωτή. Μπορείς να δεις περισσότερα εδώ.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI – Artificial Intelligence) διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην αναβάθμιση των εμπειριών της Εικονικής Πραγματικότητας (VR) και της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR), ανοίγοντας έναν κόσμο εξατομικευμένων και διαδραστικών δυνατοτήτων. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, η εμπειρία αγορών μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ευθυγραμμίζεται με τις μεμονωμένες προτιμήσεις και συμπεριφορά των χρηστών.
Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση των VR και AR στο marketing;
Καθώς αυξάνεται η χρήση των παραπάνω τεχνολογιών, μεγαλώνουν και τα οφέλη τους. Συγκεκριμένα, μπορεί να:
- ενισχύονται τα επίπεδα αλληλεπίδρασης και ενεργού συμμετοχής του κοινού σου με το προϊόν σου
- αυξάνεται η αναγνώριση του brand
- εξασφαλίζονται καλύτερα στατιστικά των πελατών σου
- διευκολύνεται η διαδικασία πώλησης
Υπάρχουν και αντίστοιχες προκλήσεις;
Φυσικά! Το υψηλό κόστος της τεχνολογίας και του αντίστοιχου εξοπλισμού, σε συνδυασμό με την παρουσία εν δυνάμει τεχνικών θεμάτων και την απαίτηση για εξειδικευμένη τεχνογνωσία κάνουν τη χρήση των VR και AR όχι τόσο διαδεδομένη διαδικασία.
Ωστόσο, πλέον γνωρίζουμε ότι τίποτα δεν είναι μονόδρομος προς την επιτυχία.
Ο στόχος όμως είναι να βρούμε την χρυσή τομή για να παραμείνουμε στις πρώτες θέσεις σε αυτό το ανταγωνιστικό τοπίο.
Μη ξεχνάς ότι το μόνο μυστικό είναι ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αγκαλιάσουν και να ενσωματώσουν αυτές τις συνεχώς εξελισσόμενες τεχνολογίες στις στρατηγικές τους και να βρουν τη δική τους θέση μέσα στον ανταγωνισμό!